Ułatwienia dostępu

Skip to main content
Plakat: Patryk Krygowski

Tomasz Kaczorowski

Proces. Rekonstrukcja

spektakl inspirowany powieścią Franza Kafki

Dlaczego Józef K. został postawiony w stan oskarżenia? Czy w powieści Franza Kafki można doszukać się obciążających go zarzutów? Czy proces, który toczył się przeciwko niemu, był rzeczywiście – jak zwykło się uważać – całkowicie bezpodstawny i ujawniał jedynie mechanizmy funkcjonowania społeczeństwa, w którym biurokracja bierze górę nad empatią? Każda lektura powieści Kafki, każda jej inscenizacja jest w istocie wznowieniem procesu w sprawie Józefa K. Twórcy Teatru PAPAHEMA postanowili nie tylko powołać kolejny proces, ale także wszcząć śledztwo – podjąć próbę rekonstrukcji zdarzeń oraz przesłuchać świadków w poszukiwaniu dowodów i poszlak. Być może taka perspektywa rzuci nowe światło postać najsłynniejszego oskarżonego w historii światowej literatury XX wieku.
Spektaklowi towarzyszą działania dotyczące realizacji programu edukacyjnego. Projekt zakłada nawiązanie stałej współpracy z nauczycielami oraz uczniami białostockich liceów.

Spektakl dla osób powyżej 15. roku życia.

Data i miejsce premiery:

14 grudnia 2018 r.
Teatr Dramatyczny im. A. Węgierki w Białymstoku

Czas trwania:

60 minut

Tekst i współpraca reżyserska:

Tomasz Kaczorowski

Scenografia:

Agnieszka Wielewska

Muzyka:

Natasza Topor

Ruch sceniczny:

Anna Sawicka-Hodun

Reżyseria światła:

Maciej Iwańczyk

Tekst i współpraca reżyserska:

Tomasz Kaczorowski

Scenografia:

Agnieszka Wielewska

Muzyka:

Natasza Topor

Ruch sceniczny:

Anna Sawicka-Hodun

Reżyseria światła:

Maciej Iwańczyk

Obsada:

Paulina Moś – Gospodyni, Współlokatorka
Helena Radzikowska
– Kochanka, Żona woźnego sądowego
Łukasz Borkowski – Mecenas, Drab
Paweł Rutkowski – Józef K.
Mateusz Trzmiel
– Malarz, Naddrab

Zrealizowano dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Białegostoku i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.

Trailer

Play Video

Fragmenty recenzji:

„Oto jest problem, nad którym zastanawiają się młodzi twórcy błyskotliwej analizy Kafkowskiego Procesu. Czy poddawanie się losowi, bierność to najlepsza postawa na realne zagrożenia? (...) Bardzo zabawny to i bardzo mądry spektakl.”

Jerzy DoroszkiewiczKurier Poranny

„Wreszcie aktorska gra - znakomita, zniuansowana, pełna dystansu do postaci. (...) Wariacja PAPAHEMY na temat Procesu wytrąca z wygodnego myślenia o dziele Kafki. Warto zobaczyć.”

Monika ŻmijewskaGazeta Wyborcza

"Świetna propozycja, która przekonuje o artystycznym kunszcie teatralnej grupy. Pokazuje też, że twórczość Franza Kafki z powodzeniem można zagrać na nowo."

Anna Dychawww.bialystokonline.pl

Fragmenty recenzji:

„Oto jest problem, nad którym zastanawiają się młodzi twórcy błyskotliwej analizy Kafkowskiego Procesu. Czy poddawanie się losowi, bierność to najlepsza postawa na realne zagrożenia? (...) Bardzo zabawny to i bardzo mądry spektakl.”

Jerzy DoroszkiewiczKurier Poranny

„Wreszcie aktorska gra - znakomita, zniuansowana, pełna dystansu do postaci. (...) Wariacja PAPAHEMY na temat Procesu wytrąca z wygodnego myślenia o dziele Kafki. Warto zobaczyć.”

Monika ŻmijewskaGazeta Wyborcza

"Świetna propozycja, która przekonuje o artystycznym kunszcie teatralnej grupy. Pokazuje też, że twórczość Franza Kafki z powodzeniem można zagrać na nowo."

Anna Dychawww.bialystokonline.pl