Moral insanity. Tragedia ludzi głupich
na podstawie sztuki „Ich czworo. Tragedia ludzi głupich” Gabrieli Zapolskiej
Pięciokąt miłosny. Żona, Mąż, Kochanek, Przyjaciółka domu i Kochanka kochanka. „Kaczusia srebrna, laleczka cukrowa, kiciąteczko z aksamitnymi łapkami, fiołek smażony w cukrze, wyzłocony komar”. Lukrowane komplementy i melodramatyczne gesty przeplatają się z obnażającymi zdziecinnienie napadami histerii. Zabawa w dom przeradza się tragifarsę, bo w tę grę zamieszany jest ktoś jeszcze – bezbronny, uprzedmiotowiony i pozbawiony prawa głosu… Dziecko pada ofiarą moral insanity dorosłych. Tematyka sztuki napisanej przez Gabrielę Zapolską ponad sto lat temu poraża dziś aktualnością. Konwencje teatralne starzeją się jednak szybciej niż trafne spostrzeżenia obyczajowe. Młodzi twórcy podjęli próbę znalezienia formy teatralnej, która stałaby się medium pozwalającym młodopolskiemu dramatowi skomunikować się ze współczesnym widzem. Przedstawienie Teatru PAPAHEMA założonego przez absolwentów Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej łączy aktorstwo dramatyczne ze środkami wyrazu teatru lalek.
Spektakl dla osób powyżej 15. roku życia.
Data i miejsce premiery:
30 stycznia 2015 r.
Teatr Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku
Czas trwania:
75 minut
Reżyseria:
zespół
Opieka artystyczna:
Łukasz Lewandowski
Scenografia, kostiumy, lalka:
Justyna Banasiak
Muzyka:
Natasza Topor, Dariusz Chociej
Reżyseria światła:
Tobiasz Czołpiński
Reżyseria:
zespół
Opieka artystyczna:
Łukasz Lewandowski
Scenografia, kostiumy, lalka:
Justyna Banasiak
Muzyka:
Natasza Topor, Dariusz Chociej
Reżyseria światła:
Tobiasz Czołpiński
Obsada:
Helena Radzikowska – Żona
Małgorzata Patryn-Gurłacz/Magdalena Dąbrowska – Mania
Paulina Moś/Małgorzata Rytel – Wdowa
Paweł Rutkowski – Mąż
Mateusz Trzmiel – Fedycki
Spektakl zrealizowany w ramach stypendium artystycznego Prezydenta Miasta Białegostoku.
Pokaz premierowy zrealizowany przy wsparciu finansowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku.
Trailer
Fragmenty recenzji:
Fragmenty recenzji: